Четвер, 28.03.2024, 15:18

• sovrnovosti.com
  • navlasniochi.com
  • novyny.kharkiv.ua
  • Головна » 2010 » Березень » 9 » Причиною старіння виявилася особлива молекула
    Причиною старіння виявилася особлива молекула
    21:52

Професор Майкл Карін з Каліфорнійського університету в Сан-Дієго знайшов причину старіння в особливій молекулі - сестрини. Вона природним чином контролює цей процес. Цим відкриттям професор поділився на сторінках "Science".
    Як з'ясувалося, є такий білок сестин. Він виконує функції природного сповільнювача старіння і старечих патологій в організмі плодових мушок дрозофіл. Примітно, що в його завдання входить контроль метаболічних процесів організму як у мушок, так і в людей.

Сестрини - це набір білків, що виділяються в тому разі, якщо жива клітина відчуває стрес, проте до сих пір майже нічого не було відомо про ці молекулі. Професор Карін і колеги встановили, що сестрин активує і пригнічує роботу двох різних білків - AMPK і TOR, які відіграють найважливішу роль у внутрішньоклітинних молекулярних процесах старіння і метаболізму в різних живих організмах.

Активація AMPK відбувається у відповідь на скорочення поживного раціону, що уповільнює старіння, тоді як TOR активізується при надмірному харчуванні, що прискорює старіння. Активація одного з цих білків призводить до блокування роботи іншого, але як організму вдається дотримуватися балансу в роботі білків не ясно.

За допомогою набору генетичних методів стало можливим заблокувати роботу сестриної в організмі плодових мушок. Такі модифіковані мушки не демонстрували будь-яких відхилень у розвитку, проте страждали через занижену активність AMPK та надмірної активності TOR, що викликало розвиток декількох старечих патологій.

У ці патології входили: накопичення жирів в організмі, поява серцевої аритмії і дегенерації м'язів навіть у молодих мушок. Дані недуги дуже подібні на надмірну вагу, серцеву недостатність і втрату м'язів, що супроводжують старіння в людей.

Запобігти розвитку більшості з цих симптомів у генетично модифікованих мушок вдалося уникнути завдяки препарату, який сповільнює роботу TOR або активізують AMPK. Тепер ученим залишається провести схожий експеримент на ссавцях.

За матеріалами: РИА Новости